Haber

Safranbolu Turizm İşletmecileri Birliği ilçe turizmine yönelik toplantı düzenledi

TUNAKAN YILDIRIM

Safranbolu Turizm İşletmecileri Derneği (SAFTİD), Safranbolu Belediyesi, Safranbolu Esnaf ve Sanatkarlar Odası, Safranbolu Şoförler ve Otobüsçüler Odası ile turizm işletmecilerinin katılımıyla ilçe turizmindeki sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin toplantı gerçekleştirildi. SAFTİD Lideri Şebnem Urgancıoğlu Ergüder, “Safranbolu dünya için çok önemli bir şehir. 2024’te de hedeflerimiz yine yüksek.”

Safranbolu Turizm İşletmecileri Birliği, Safranbolu Belediyesi, Safranbolu Esnaf ve Sanatkarlar Odası, Safranbolu Şoförler ve Arabacılar Odası ile turizm işletmecilerinin katılımıyla ilçe turizmine ilişkin toplantı gerçekleştirildi. Toplantıya Safranbolu Belediye Başkanı Elif Köse, Safranbolu Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Muammer Dumaner, Safranbolu Şoförler ve Otobüsçüler Odası Başkanı Mehmet Deniz ve turizm işletmecileri katıldı.

Safranbolu Turizm İşletmecileri Derneği (SAFTİD) Lideri Şebnem Urgancıoğlu Ergüder, “Safranbolu geçen yıl 1 milyonun üzerinde turisti ağırladı. Ancak nitelikli turizm bizim asıl amacımız. Bu noktada resmi kurumlarımızla neler yapabileceğimiz konusunda bir toplantı yaptık ve bu konuda bir toplantı yaptık. Dernekler, turizm acenteleri ve turistlerin gördüğü eksiklikler.Safranbolu dünyası “Bizim için çok önemli bir şehir. 2024 yılında da yine yüksek hedeflerimiz var” dedi.

“2024’TE DAHA İYİ BİR SEZON GEÇİRMEYİ İSTİYORUZ”

Şebnem Urgancıoğlu Ergüder şunları söyledi:

“2024 yılının daha iyi geçmesini arzuladığımız için Safranbolu’yu yoğun olarak gezen acentalardan ve tur rehberlerinden bazı taleplerine ilişkin videolar istedik. Dolayısıyla daha da başarılı olabilmek için onların değerlendirmeleri ve Safranbolu’nun onların gözünden nasıl göründüğü önemli. bizim için çok önemli.” Değerliydi. Olumlu ve olumsuz yönleriyle paydaşlarımız bu konuyla ilgili görseller hazırlayıp gönderdiler. Bugün burada Dernek Yönetim Kurulu üyelerimiz, Safranbolu Belediye Başkanımız, Esnaf Odası Başkanımız ve Şoförler Odası Başkanımızla bir toplantı gerçekleştirdik. Sayın Kaymakamımız ve Ticaret Odası Başkanımız da davetliydi ama programları yoğundu. Bu video kayıtlarını kendilerine sunacağız. Kusurlarımızı onların gözünden düzeltmenin bizim için çok değerli olduğunu düşünüyorum. Elbette Safranbolu muhteşem bir şehir, hepimiz için hatta dünya için çok değerli bir şehir çünkü biliyorsunuz Türkiye’de UNESCO tarafından şehir ölçeğinde koruma altına alınan tek şehir. Dolayısıyla bu güzelliğin kıymetini bilerek, daima daha iyiyi hedefleyip, daha iyiye gitmemiz gerektiğini düşünüyoruz. Dolayısıyla biz icra makamı olmadığımız için böylesine önemli bir toplantıyı gerçekleştirdik ve değerlendirdik. Safranbolu Turizm İşletmecileri Derneği olarak sadece proje üretip teklif sunmaktayız. Kentte gördüğümüz hataları paydaşlarla, devletimizin resmi kurumlarıyla ve yerel yönetimlerle paylaşmaya çalışıyoruz. Bu noktada hep birlikte çok daha güzel sonuçlara ulaşacağımıza inanıyoruz. Aslında hepimiz hem dernek yönetimi olarak hem de üyelerimizin prestijiyle her zaman sahadayız. Bu arada derneğimiz 2004 yılında kuruldu. Bu yıl derneğimizin 20. yılını, Türkiye’nin ikinci yüzyılının başlangıcını kutluyoruz. Bu nedenle bu 20. yılda gelecekte daha aktif ve daha öne çıkan çözümler bulacağımızı umuyoruz.

“KALİTESİNİ ARTIRACAK ÇALIŞMALAR YAPMAK İSTİYORUZ”

Turist sayısının bir milyonun üzerinde olduğunu düşünüyoruz ama bildiğiniz gibi günübirlik ya da konaklamalı gelenler de var. Bunlar farklı maddeler ama pandemiden yeni çıktığımız için 2023’te hedeflere ulaşıldığını biliyoruz. Dolayısıyla özellikle yurt dışında yüzde 300’lere varan artışlar yaşandı. 2024 yılında da hedeflerimiz yüksek ama biz turist sayısından ziyade niteliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapmak istiyoruz. devletimize daha fazla vergi vermeyi ve katma değeri artırıcı çalışmalar yapmayı hedefliyoruz. Bu konuda çalışmalarımızda başarılı olacağımızı umuyoruz çünkü son dönemde CNN Travel, dünyanın mutlaka görülmesi gereken 24 yerinden biri olan Karadeniz Bölgesi’ni ve buranın öne çıkan yeri olan Safranbolu’yu yayınlarına dahil etti. Bu tanıtım filminin çekimine ve grubun ağırlanmasına derneğimiz ev sahipliği yaptı. CNN’in dünyadaki gezginlerin yüzde 51’ini etkilediğini biliyoruz. Bu anlamda dış pazardaki hareketin daha da çeşitleneceğini ve kalitesinin artacağını umuyoruz” dedi.

sehitkamilajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu